Alweer een maandje voorbij! - Reisverslag uit La Mata, Spanje van Marieke Wientjes - WaarBenJij.nu Alweer een maandje voorbij! - Reisverslag uit La Mata, Spanje van Marieke Wientjes - WaarBenJij.nu

Alweer een maandje voorbij!

Door: mariekewientjes

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 Oktober 2011 | Spanje, La Mata

Ik ben hier alweer een maand aan het werk, de tijd gaat echt heel snel!
Opzich heb ik niet heel erg veel nieuws, jullie willen vast niet meer horen dat ik in de weekenden nog lekker naar het strand ga en van sangria geniet…

Afgelopen weekend ben ik op zaterdag met Katia op stap geweest, we gingen verder inland, richting Murcia. Haar oma woont daar in de plaats Moratalla en daar gingen wij even op bezoek. Het is in die provincie weer een heel ander gezicht dan de costa, er zijn namelijk bergen. We hebben daar nog een stukje de berg op gelopen om van het uitzicht te genieten en vruchten van de cactus te plukken die wij later op konden eten. Daarna zijn wij naar de markt geweest en hebben we biertjes gedronken, in dit cafe kreeg de oma een beetje sjans en kocht een man een rondje voor ons.

Vervolgens gingen wij weer terug en bezochten wij Caravaca de la Cruz. Dit plaatsje is bekend omdat de paus hier af en toe naartoe komt (elke 7 jaar). In deze plaats bevindt zich een kruis dat heilig is verklaard (http://2.bp.blogspot.com/_R3JWNlq4zaQ/TGGBkiuU-_I/AAAAAAAAAAc/ZwZwzDUq_zs/s1600/caravaca_stmacruz.jpg) en dat wordt bewaard in de kerk. Wij hebben de kerk bezocht maar het was erg druk omdat er de hele dag trouwerijen werden gehouden. Uiteindelijk konden wij naar binnen in de indrukwekkende kerk. De kamer waar het kruis wordt bewaard wordt 1x per week geopend en de mensen komen hier om dingen aan god te vragen. Wij hadden geluk dat de kamer toen geopend was dus wij hebben het kruis ook kunnen bewonderen.

Verder was het een lui weekend. Een jongen uit mijn dorp en ik waren van plan om naar Alicante te gaan op zaterdagavond maar uiteindelijk waren we toch te lui. Op zondag zijn we nog gaan eten in een ribhouse waar de meeste obers Nederlands spraken. Hier hing op de deur een ‘open’ en ‘close’ bordje met reclame van Grolsch… maar helaas hadden ze geen Grolsch.

Ik ben ook in contact gekomen met een Engelse stagaire in het plaatsje Santa Pola, niet ver van hier. Deze week zal ik waarschijnlijk daar met haar afspreken en misschien gaan wij later samen een beetje reizen in Spanje en andere plaatsen bezoeken.

• 04 Oktober 2011 - 05:16

Harry Lourens:

harry lourens
    leuk marieke zo af en toe iets van je te kunnen lezen en te zien wat je allemaal doet , werken en vrije tijd
    ja, als je zo n tijd meemaakt gaat het altijd erg snel he?
    veel succes verder en maak er maar een leuke tijd van

• 04 Oktober 2011 - 05:16

Harry Lourens:

harry lourens
    ja, als je zo n tijd meemaakt gaat het altijd erg snel he?
    veel succes verder en maak er maar een leuke tijd van