Bezoek uit Nederland! - Reisverslag uit La Mata, Spanje van Marieke Wientjes - WaarBenJij.nu Bezoek uit Nederland! - Reisverslag uit La Mata, Spanje van Marieke Wientjes - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Nederland!

Door: mariekewientjes

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 November 2011 | Spanje, La Mata

Hierbij weer een kleine update vanaf de zonnige kant van Europa!

Het vorige weekend was erg gezellig, eerst naar de markt in Santa Pola om even de nodige winterkleding aan te schaffen (zoals sjaaltjes). Daarna heb ik Nic een uitgebreide tour door La Mata gegeven.. Vervolgens gingen wij naar een verjaardag en s’avonds lekker uit in Guardamar.

Toen even 3 daagjes gewerkt en toen was het tijd om Marloes op te halen van het vliegveld!! Superleuk om weer iemand uit mijn oude vertrouwde omgeving te zien! Op het vliegveld kreeg ik wel een emotioneel momentje toen ik aan alle afgelopen vliegveld-momenten dacht!
Nou toen Marloes eindelijk met haar koffertje door de deuren kwam zijn wij naar een typisch restaurant gegaan… om pizza en kebab te eten! Daarna thuis haar tas uitgepakt, die grotendeels bestond uit spullen van mij :D Was erg blij met mijn schoolboeken, pyjama, vest en jurkje!

Op donderdag zijn wij even langs mijn werk gegaan en vervolgens naar de Appie Heijn, erg verbazend hoeveel Nederlandse producten je hier kunt kopen (en nog erger, hoeveel ik er koop..). Daarna gingen wij naar Elche, inclusief ongeplande omweg want Elche was een beetje ingewikkeld. Hier hebben wij even lekker gewinkeld en eigenlijk was de dag toen weer voorbij..

Vrijdag begon het te regenen, en dat hield ook niet echt op.. We zijn even met de bus naar Torrevieja geweest en hebben hier mooie foto’s van de donkere wolken gemaakt.. Ook hebben we een hele mooie paarse paraplu gekocht dus dat was een productief dagje! Gelukkig was Marloes niet alleen voor de zon naar Spanje gekomen, maar ook een beetje voor mij!

Op zaterdag was het droog en gingen wij al vroeg op weg! We zijn toen naar Cartagena gereden om daar de stad te bewonderen. De auto snel even ergens geparkeerd, op het kaartje gekeken en.. bijna meteen de verkeerde kant op gelopen! Gelukkig kwamen we hier op tijd achter en liepen we even gezellig in het zonnetje de goede kant op. We kwamen bij de Roman Theatre, een mooie ruïne die we niet meteen hadden verwacht! We liepen nog even verder naar het ‘fort’ (of zoiets) en genoten hier van een mooi uitzicht van de haven, bergen en de stad! We deden toch maar niet mee aan de gidstour maar helaas konden we toen ook niet overal naar binnen.. en de hekjes waren zo geplaatst dat je er geen foto tussendoor kon maken! Maargoed we hebben toch genoten van onze eigen tour en liepen langs de haven weer terug. Op de terugweg wilden wij nog ergens stoppen bij Mar Menor (een soort meer in de zee) maar we hadden niet echt het meest sprankelende plaatsje uitgekozen.. na even in de zon zitten zijn we toch maar verder gereden. Uiteindelijk zijn we nog even goedkoop uit eten geweest in La Mata waar we te veel kip kregen! S’Avonds zijn we ‘saai’ thuis gebleven en heb ik nog gezellig even gebeld met mijn vader en oom die wel van het avond/nachtleven aan het genieten waren bij een concert!

Zondag hebben wij een tour-de-La-Mata gedaan! Lekker langs het strand gelopen met een ijsje! S’Avonds zijn we toen nog uit eten geweest bij het WOK-buffet, samen met mijn collega Katia, was erg gezellig, lekker en veel! S’Nachts hadden wij de ergste donderstorm die ik hier heb meegemaakt en blijkbaar heeft het hele land veel overstromingen gehad.. Het indrukwekkendste was nog wel een bliksem waar het leek dattie insloeg op het meer aan de overkant van mijn huis, die flits en knal waren overweldigend. Wij waren hier niet zo blij mee want het was ongeveer 5 uur s’nachts.. gelukkig hield het na 2 uurtjes weer op en konden we verder slapen.

Maandag was weer een regenachtige dag en zijn wij naar Alicante gereden. Het was weer perfect winkelweer en daarna hebben eeeeeindelijk tapas gegeten! Eind van de middag bracht ik Marloes weer naar het vliegveld en helaas heeft zij daar een aantal extra uren moeten wachten totdat haar vliegtuig vertrok vanwege dichte mist in Nederland! Gelukkig kreeg ik midden in de nacht toch een smsje dat ze veilig was aangekomen in Nederland en toen kon ik ook weer rustig slapen.

Nou is het alweer bijna december en hopelijk maak ik in december nog 1 of 2 reisjes als mijn portemonnee dat toelaat… Een weekendje Benidorm staat al wel in de planning en op 21 december komen mijn ouders ook alweer voor een weekje!


De foto’s van Granada staan hier: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.306382706057123.91700.100000561880661&type=1&l=0af499e9d1

En overige foto’s in Spanje staan hier: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.269825576379503.83104.100000561880661&type=1&l=29831b27ed



  • 22 November 2011 - 15:30

    Ray:

    Leuk verslag! Altijd feest hier in Spanje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, La Mata

Afstuderen in Spanje

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2012

Nog 4 daagjes..

02 Januari 2012

Nog 1 maandje!

22 November 2011

Bezoek uit Nederland!

07 November 2011

Granada!!

03 Oktober 2011

Alweer een maandje voorbij!
Marieke

Actief sinds 22 Juni 2010
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 15735

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Afstuderen in Spanje

23 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Wellington, Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: