Nog 1 maandje! - Reisverslag uit La Mata, Spanje van Marieke Wientjes - WaarBenJij.nu Nog 1 maandje! - Reisverslag uit La Mata, Spanje van Marieke Wientjes - WaarBenJij.nu

Nog 1 maandje!

Door: mariekewientjes

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Januari 2012 | Spanje, La Mata

Feliz año nuevo allemaal!!

Ik zit nu alweer 4 maanden in Spanje en nog maar 1 maandje te gaan. De tijd is weer veel te snel gegaan! Op 30 januari ga ik terug naar Nederland en als alles goed gaat ben ik dan halverwege februari afgestudeerd!

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik de afgelopen tijd allemaal heb gedaan. Een aantal feestjes en een paar tochtjes naar Alicante waar ik een rondleiding kreeg van een vriend die daar al zijn hele leven woont.

Daarnaast kwamen mijn ouders een weekje op bezoek! Ze hadden erg geluk want in die periode was het een stuk mooier weer dan daarvoor! Na aankomst zijn wij over de markt in La Mata gelopen (elke woensdag!) en daarna lekker wat gedronken op het strand. Toen zijn we even naar mijn werk en de Appie Heijn geweest om te laten zien hoe Nederlands het hier soms is.
De tweede dag hebben wij Elche bezocht, iets wat ik al eerder wou doen met Marloes maar wij waren toen gestrand bij het grote winkelcentrum.. We hebben hier het palmenbos bezocht wat het bekendste is van Elche. Hier staat de imperial palm, een grote oude palm, waar 7 stammen uit gegroeid zijn.
De volgende dag hebben wij Torrevieja bezocht, weer lekker op het terras gezeten en lekker rondgewandeld. S’avonds zijn wij met Katia (mijn collega/vriendin) naar het wokrestaurant geweest.
De dag erna zijn we lekker in La Mata gebleven, het waaide erg hard dus wij zijn niet zo ver gewandeld. We hadden al wel wat dingen voorbereid voor het kerstdiner de volgende dag. Zo hebben wij de pavlova vast gemaakt. Daarna zijn mijn ouders voor het eerst echt bij mij op bezoek geweest om bij mij te komen eten. S’Avonds zijn wij bij de familie Niezink op bezoek geweest en dat was erg gezellig.
Op eerste kerstdag was het niet zo heel erg mooi weer, maar wij zaten toch binnen met de cadeautjes en het eten! Een grote verrassing was een zak Salt&Vinnegar chips, helemaal uit Nieuw-Zeeland. Verder heb ik een digitaal fotolijstje gekregen met allemaal kerstfoto’s van mijn vrienden en familie, een erg mooi cadeautje wat ik altijd mee zou nemen als ik weer naar een ander land ga. Daarna natuurlijk het Spaans/Nederlands/Nieuw-Zeelands kerstdiner!
Tweede kerstdag wordt hier niet echt gevierd, wij zijn toen naar Alicante gegaan. Een vriend van mij die daar woont (Juan Carlos) heeft ons een rondleiding gegeven door de stad en het kasteel. Ik had het meeste allemaal al een keer van hem gehoord dus ik kon mooi assisteren bij de verhalen. S’avonds zijn wij bij Katia op bezoek geweest, zij had Bulgaars gekookt en sangria gemaakt.
De laatste dag zijn wij weer in La Mata gebleven en wat verder rondgelopen, ook zijn wij even naar de Merca China geweest want daar kun je gewoon alles kopen. Op dag van vertrek kwamen mijn ouders hun sleutel van het huurhuis om 6.45 (!!) bij mij achterlaten en toen waren ze alweer weg!
Foto’s van de week met mijn ouders staan hier: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.334253939936666.96178.100000561880661&type=1&l=f255228240

Daarna ben ik weer verder aan het werk gegaan. Op vrijdag nog even lekker paella gegeten en s’avonds oliebollen met de familie Niezink. En op zaterdag naar Benidorm om daar oud&nieuw te vieren met Marco en Remco! Dat begon voor de Nederlandse tv, daarna hebben wij een beetje vuurwerk afgestoken op het strand en daarna de stad in gegaan. Allereerst naar de Black Chicken, een Engelse karaokebar waar wij genoten van het talent.. Daarna nog lekker drinken en dansen en om 7 uur lekker slapen ;)

Nou heb ik nog maar 4 weekenden over hier, ik heb nog heel veel te doen dus het worden vast drukke weekenden! Eigenlijk wil ik helemaal nog niet weg..

Tot snel Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, La Mata

Afstuderen in Spanje

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2012

Nog 4 daagjes..

02 Januari 2012

Nog 1 maandje!

22 November 2011

Bezoek uit Nederland!

07 November 2011

Granada!!

03 Oktober 2011

Alweer een maandje voorbij!
Marieke

Actief sinds 22 Juni 2010
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 15734

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Afstuderen in Spanje

23 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Wellington, Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: